Uniwersytet Trzeciego Wieku Góra Kalwaria

IMG_1391
Trzy dni po naszym powrocie z Portugalii mieliśmy możliwość przekazania inspiracji związanych z naszym projektem.
IMG_1395
Dzielimy się wnioskami z pobytu w Galicji. Większość tamtejszych pisarzy koncentrowało się na tęsknocie serca do ojczystej ziemi, oraz nie kryło strachu przed śmiercią. Jest w tym ukryty pesymizm, beznadziejność, nie pewność jutra. Gdzie szukać nadziei?
IMG_1429
Szukając odpowiedzi na powyższe pytanie zaczynamy omawiać różnorodne etapy świadomości.
IMG_1422
Z pomocą przyszła historia o pewnym braminie, który w przeszłości uprawiał rolę i handlował, był bardzo chciwy, skąpy i skłonny do gniewu. W rezultacie, jego żona, synowie i córki, krewni i służba pozbawieni udogodnień i przyjemności życia stopniowo porzucili swoje uczucia dla skąpego bramina.
Z czasem różni złodzieje, rodzina i przeznaczenie pozbawili go wszystkich bogactw. Znajdując się w tej sytuacji, porzucony i pozbawiony wszystkiego, bramin rozwinął głębokie poczucie właściwego wyrzeczenia. Rozważył, że gromadzenie i przechowywanie bogactwa wiąże się z wielkim wysiłkiem, strachem, niepokojem i rozczarowaniem. Wraz z bogactwem powstaje piętnaście niepożądanych czynników: kradzież, przemoc, kłamstwo, oszustwo, pożądanie, gniew, duma, gorączkowość, niezrozumienie, nienawiść, niedowierzanie, konflikty, przywiązaniedokobiet, hazard, toksykacja itp.Kiedyterozważania dotknęły jego serca, mógł zrozumieć, że Najwyższy Pan Hari w jakiś niezrozumiały dla niego sposób okazał mu Swoją łaskę. Poczuł, że wszystkie te nieprzyjemne zmiany w jego życiu, spowodowane były tym, iż Pan stał się z niego zadowolony. Był bardzo wdzięczny, że poczucie wyrzeczenia pojawiło się w jego sercu i przyjął je jako środek do wyzwolenia swojej duszy.
W takiej sytuacji podjął decyzję aby resztę życia poświęcić wielbieniu Pana Hari i podjął śluby wędrownego mnicha (tridandisannjasi). W rezultacie swojej decyzji odwiedzał różne miasta i wioski żebrząc, ale ludzie niepokoili go i sprawiali mu wiele kłopotów. On jednak spokojnie tolerował wszystko pozostając stałym niczym szczyt góry.
Skoncentrowany na duchowej praktyce śpiewał pieśń, która stała się słynna jako Bhikszu-gita. Ani śmiertelni ludzie, ani półbogowie, dusza, rządzące planety, czy reakcje pracy nie są przyczyną czyjegoś szczęścia czy niedoli. Raczej umysł jest ich jedyną przyczyną, ponieważ to umysł stwarza wędrówkę duszy w cyklu materialnego życia.
Prawdziwe znaczenie jałmużny, religijności itd. polega na ujarzmieniu umysłu. Osoba, która skupiła umysł w medytacji nie potrzebuje innych procesów. Fałszywa koncepcja materialnego ego uwiązuje transcendentalną duszę do materialnych obiektów zmysłowych. Dzięki służeniu lotosowym stopom Najwyższego Pana Mukundy, z tą samą głęboką wiarą w Najwyższego Pana, jaką ukazali wielcy wielbiciele w przeszłości, bramin postanowił wznieść się ponad niepokonany ocean materialnej egzystencji. Tylko wtedy, gdy skoncentrujemy swoją inteligencję na lotosowych stopach Boga, Najwyższej Osoby, umysł zostaje całkowicie pokonany. Taka jest esencja wszystkich praktycznych wskazówek duchowego postępu – takie nauki zostawił po sobie bramin Avanti. Nauki te zapisane sa w przekazie Bhagavata Purany w 11 księdze.
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: